August - full fart!

Postet av Birkenes Idrettslag den 4. Aug 2024

SG 2024

Hei alle sammen!

Nå drar det seg mot den andre halvdel av O-sesongen. Vi har nå avviklet 5 Sommersprintcup løp, noe som har vært en suksess. Vi er kommet til august, og august er en hektisk måned for de fleste.

Jeg vil derfor ta en liten gjennomgang av det som står foran oss den første perioden.

16.8 Birkelandsdager (fredag)

O-gruppa skal stille med tilsvarende arrangement som vi hadde i fjor, på Tobias jorde. Det begynner med rigging ca. kl. 13 og varer fra 14-18.00.

Her trenger jeg hjelp fra to stykker ( helst ungdommer) til gjennomføring. Kart og opplegg har jeg laget klart, noe forberdinger fra i fjor.

24.8 KM Mellomdistanse (lørdag)

Vi skal arrangere kretsmesterskap i mellomdistanse i Birkenesparken (Øvre Birkeland). Her ønsker vi at alle som deltar i KM klasser skal få løpe, men vi må ha hjelp til flere oppgaver:

1. Bygge opp starten og avvikle den, 2 personer

2. Bemanne, "fylle" kiosken og avvikle småtroll, 2 personer ( alle i klubben må bidra med innhold)

3. Rigge opp samlingsplass, 1-2 personer

4. Løpsekretariat, vi trenger en til å ta etteranmeldinger og endringer på løpsdagen i samarbeid med "målsjef"

18.9 Agderkarusellen (onsdag)

Familien Aas har tatt lead på den. Men de vil trenge hjelp til gjennomføringen, start, kiosk,mål mv. Ta kontakt med Steinar Aas nær det nærmer seg.

Vi er alle godt fornøyde med det tilbudet som O-gruppa får til. Men for at vi skal kunne opprettholde det så er det en ting som letter alt arbeidet.

Det er at de som kan/ønsker å bidra melder seg så tidlig som mulig, da blir det det en enklere jobb for alle.

Hjertesukket er vel engentlig slik: Vi som har den totale ansvaret og de som har hovedfunksjonsansvar vet hva som skal til, men hvis vi i tillegg skal ringe/maile/gå på døra for å skaffe funksjonærer så blir oppgaven mer en dobbel så tung. Dette er skrevet om må tolkes i beste mening for at vi skal kunne holde på litt lengre.......

SG 2025 ( 4-7.juli )

Nå er planleggingen her godt i gang, og som de fleste vet så skal jeg lede hovedkomiteen. Birkenes IL har ansvaret for starten, her har vi forespurt noen og avventer svar i løpet av kort tid. Hvis det er noen som ønsker å være med i planleggingen så bare si ifra. Når det kommer til gjennomføringen så forventer jeg at vi stiller med nok resurser. Dette er en viktig læring og en viktig inntekskilde for oss. Pr.dd er det booket helt fullt på campingplassene til O-løpere, så her blir det trøkk!

PS. Treningsløpene starter også opp rette etter skolestart, mer informasjon om det kommer snart!

Ta gjerne kontakt med meg på: sveinroar.jonsmyr@gmail.com / 95731771

God søndag videre!