Supplement av tøy

Postet av Birkenes Idrettslag den 8. Okt 2024

Image CaptionVi har fått denne informasjonen fra skiskyttergruppa, så her er det bare å supplere med tøy som en ønsker. Det som ikke ligger i denne butikken er O-drakter. Det må vi ta på et senere tidspunkt.

Svein Roar

Hei,

Dersom noen andre grupper har lyst på litt påfyll av treningsklær, så er trimtex nettbutikken åpen for bestilling frem til 20.okt.

Se mer info på hjemmesiden til skiskyttergruppa

TRIMTEX BUTIKKEN ER ÅPEN, Bestillingsfrist: 20/10/2024 (birkenes-il.no)

Masse flotte produkter.

Gubben - i år som ifjor!

Postet av Birkenes Idrettslag den 8. Okt 2024

Nå er tiden inne for årets dugnad. Søndag den 27.10 arrangeres Gubben for 51'nde gang.

Det er altså et fantatisk flott antall ganger, vi håper på stor deltagelse og gleder oss.

O-gruppa har i år også ansvar for kiosken, og her trenger vi hjelp. Noen har andre oppgaver, mens noen skal løpe og så er vi noen igjen som tar oppvasken.

Vi skal bemanne opp vaffelsteking, kjøkken og salgspersonale.

Til selve salgsdagen så trenger vi følgende til bemanning:

09.00 - 12.00 : 2 personer

11.30 - 14.30 : 3 personer

Vaffelsteking: 1-2 personer

Kjøkken: 1 person ( antagelig på plass)

Jeg trenger 6 kaker fra dere.

Alle kaker bør kunne bakes Lactosefritt ( Lactosefri melk og smør er enkelt å benytte). Husk å si ifra(merk) at den er Lactosefri. Kakene skal ikke deles opp i biter.

Gluten - det er et større problem. Har vi noen som kan bake en glutenfri kake ?

Glutenfrie alternativer vi har er frukt, suppe (kjøtt legges i etter eget valg) og dermed skulle en kake også være fint å kunne tilby.

Vi har kontroll på det administrative, og organiseringen. Men jeg er takknemlig om tilbud om kakebaking og salgspersonell kommer så raskt som mulig til denne eposten: sveinroar.jonsmyr@gmail.com

Foreløpig er det planlagt følgende meny:

1) Vafler

2) Skillingsboller og boller

3) "Høstsuppe" m/uten "kjøtt"

4) Pølser m/tilbehør

5) Brus/kaffe

6) Kaker

7) Takke med nylagede sveler

8) Fruktbeger

9) Havregrøt m/bær og Youghourt

Svein Roar

Tirsdagstreningene starter opp igjen

Postet av Birkenes Idrettslag den 6. Okt 2024

Tirsdag 8. oktober starter vi igjen opp med trening fra gymsalen på Valstrand. Trening tilpasset alle aldre fra 2. klasse til de "godt voksne".

Alle møter 18.30 ved gymsalen. Ungdommer og voksne løper en liten time på skogsstier først, deretter styrketrening og innebandy  i gymsalen fra 19.30-20.30

Barna har eget opplegg med utetrening fra 18.30 til ca 19.00, deretter opplegg i gymsalen frem til 19.30. De litt eldre barna som vil kan også delta på styrketreninga.

Forledre kan gjerne delta på "voksentreninga" mens barna deltar på siin trening.

Det blir raskt mørkt på kveldene nå, så husk hodelykt.Barn kan ta med kompass hvis de har.

Ta kontakt med Åsulv på tlf. 924 47 450 hvis du har spørsmål.

Treningsløp 24. september

Postet av Birkenes Idrettslag den 23. Sep 2024

TIrsdag 24. september er det klart for høstens siste ordinære treningsløp. Treningsløpet arrangeres fra lekeplassen i det nye feltet i Natveitåsen, mellom barnehagen og vanntårnet. Fri start mellom 17.30 og 18.00. Løypeleggere er Ørjan og Steinar. De kan by på løyper for alle nivåer. Som alltid er alle velkomne!

18. september - O-karusell fra Natveitåsen barnehage

Postet av Birkenes Idrettslag den 13. Sep 2024

Onsdag 18. september arrangerer vi Agderkarusell fra Natveitåsen barnehage

Start mellom kl. 17.00 - 18.30

Det er fint viss du kan melde deg på via Eventor på forhånd

Det går også bra å melde seg på ved frammøte. Et karuselløp er å regne som et litt utvida treningsløp hvor det også deltar løpere fra andre klubber, mer nifst er det ikke.

Løypelegger Steinar kan friste med følgende løyper:

N-løype    1,3 km

C-løype    2,2 km

B-løype     2,3 km

A-kort        3,0 km

A-lang       4,0 km

Ca. 5 minutter å gå til start fra barnehagen.

Vi håper flest mulig fra klubben stiller opp på vårt eget karuselløp.

Her er nærmere informasjon.

Startkontingent gjelder bare løpere fra andre klubber.

Det begynner å bli fin høststemning i skogen nå.

Velkommen til å nyte skogen i nærmiljøet!